آیفون 13 پروماکس

راهنمای خرید گوشی آیفون 13 (رجیستر شده) با بهترین قیمت در ایران + گارانتی 24 ماهه

آیفون 13 جدیدترین پرچم دار گوشی های موبایل شرکت اپل برای اولین با در اولین روز های مهرماه 1400 به صورت مسافری برای رونمایی و ضبط ویدیو وارد ایران شد و بسیار از شرکت ها برای معرفی امکانات و ابزار های آن ، یک نسخه از آن را از امارات متحده عربی خریداری کردند و به بینندگان و مشتریان خود به طور دقیق معرفی کردند.

ما در این مقاله قصد داریم انواع مختلف آن را معرفی کنیم و به شما بگوییم کدام گزینه برای خرید مناسب تر است.

در نسخه جدیدی که آیفون 13 بیرون داده است جالب اینجاست که یک نسخه 1 ترابایتی از گوشی موبایل آیفون 13 هم در بین مدل های جدید آن نمایان است که البته این برای افرادی که دغدغه حجم و فضا دارند تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کرده است.

بسیاری از افراد میگویند ما همواره نیاز به یک هارد داشتیم چون فضای آیفونمان کم بود و یک سری دیگر میگفتند ما همیشه مک را همراه خودمان داشتیم تا بتوانیم فضای بیشتری را در اختیار داشته باشیم و خیلی از زمان ها اصلا نیازی به یک لب تاپ نداشتیم ، خب شفاف شده است که آیفون برای رفع نیاز افرادی که فضای زیادی میخواهند آیفون 13 با فضای 1 ترابایتی را تدارک دید.

 

ویژگی های آیفون 13

می توان سریع ترین پردازنده جهان را به آن اختصاص داد ، اما اگر صفحه نمایش آن کند باشد ، باز هم ممکن است احساس کندی کند – مخصوصاً وقتی با یک دستگاه مجهز مشابه با پنل سریعتر مقایسه شود. به همین دلیل است که مهمترین ویژگی جدید iPhone 13 Pro صفحه نمایش ProMotion آن است.

اما ProMotion امسال فقط در مدلهای Pro و Pro Max گنجانده شده است ، و این یکی از ویژگی هایی است که آنها را از iPhone 13 و 13 mini متمایز می کند ، بدون ذکر 12 Pro سال گذشته. سری Pro با 200 تا 300 دلار اضافی ، یک دوربین تله فوتو اضافی ، یک حالت عکاسی ماکرو جدید و همچنین قدرت و استقامت بیشتر ارائه می دهد. اما آیا دوربین ها و صفحه نمایش های جدید آیفون 13 پرو ارزش پول اضافی را دارند؟

 

 

نکات مثبت آیفون سیزده

صفحه نمایش سریع ProMotion
عملکرد گوشتی
عکسهای ماکرو به طرز شگفت انگیزی واضح است
دوربین های عالی
عمر طولانی باتری

 

نکات منفی آیفون سیزده

برخی از ویژگی های وعده داده شده هنوز در دسترس نیستند
تعویض خودکار ماکرو مشکل دارد

 

 

طرح آیفون 13

قبل از اینکه به این ویژگی ها بپردازیم ، یک چیز را باید در نظر بگیرید: وزن. وزن 13 Pro 6.1 اینچی با وزن 204 گرم (7.19 اونس) از 12 Pro و iPhone 13 سنگین تر است. 13 Pro Max که دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است ، از Pro Max سال گذشته و Galaxy S21 Ultra سامسونگ بیشتر است. در حالی که من از Pro معمولی ناراحت نبودم ، ناراحت کننده بود که از بزرگترین پرچمدار اپل یک دست بیش از چند دقیقه در یک زمان استفاده کنم.

 

iPhone 13 Pro و Pro Max علاوه بر سنگین تر از مدل های سال گذشته ، کمی ضخیم تر هستند. آنها همچنین دارای ماژول های دوربین عقب بزرگتر و بریدگی های صفحه نمایش کمی کوچکتر هستند. در غیر این صورت ، اپل از طراحی 12 Pro دور نشده است. این تلفن ها دارای محفظه های فولادی ضد زنگ مشابه با روکش شیشه ای هستند و دارای درجه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند.

حتی رنگهای موجود نیز آشنا هستند: سه گرافیت معمولی ، طلا و نقره اکنون با سیرا بلو همراه می شوند. من شخصاً این سایه کم رنگ را به آبی اقیانوس آرام که در نسل گذشته ارائه شده ترجیح می دهم.

 

آیفون-13-پروماکس

 

صفحه نمایش و صدای آیفون 13

وقتی هفته گذشته تست سری 13 آیفون را شروع کردم به چیزی پی بردم: اساساً هر کاری که روی گوشی انجام می دهم نیاز به پیمایش دارد. این شامل مرور فیدهای اجتماعی ، جستجوی م componentلفه مناسب در یک برگه مشخصات ، خواندن مکالمات قدیمی ، خزیدن در بینندگان اینستاگرام من و خواندن مقاله ها ، برای ارائه یک لیست جامع به شما است.

به همین دلیل است که صفحه نمایش جدید ProMotion اپل در آیفون 13 پرو و پرو مکس یک معامله بزرگ است ، و همچنین اینکه چرا این مدت زمان زیادی طول کشید تا این فناوری را در اختیار شرکت بگذارد ، بسیار آزاردهنده است. گوگل در حالتی که پنل های 90 هرتزی را به Pixel 4 اضافه کرد ، کمی عقب افتاده بود ، پس از آنکه شرکت هایی مانند ASUS و OnePlus نرخ تجدید بالاتر را معرفی کرده بودند. امروزه ، این فناوری فقط برای دستگاه های اندرویدی درجه یک و درجه یک نیست.

 

این اولین بار نیست که اپل در استفاده از فناوری جدید دیر می کند. اما باید تاکید کرد که صفحه نمایش سریعتر در iPhone ها تفاوت واقعی را ایجاد می کند. مانند بسیاری از تلفن های Android ، iPhone 13 Pro و Pro Max میزان تازه سازی خود را بسته به کاری که انجام می دهید تنظیم می کنند. هنگامی که به یک تصویر ثابت نگاه می کنید ، می توانند تا 10 هرتز پایین بیایند ، یا برای پیمایش و بازی های سازگار تا 120 هرتز.

مزایا ممکن است در ابتدا آشکار نباشند ، اما وقتی به صفحه آهسته تر برمی گردید ، به سرعت متوجه آثار دست نخورده ای می شوید که آنها تولید می کنند.

گذشته از ProMotion ، نمایشگرهای OLED آیفون 13 پرو نیز 25 درصد روشن تر از نسخه های قبلی خود هستند که برای خواندن در فضای باز مناسب است. اما بدون مقایسه جانبی ، این تفاوت در بهترین حالت نامحسوس است.

صرف نظر از این ، من از تماشای کمال بصری که موزیک ویدیوی Doja Cat’s Kiss Me More است روی صفحه نمایش True Tone iPhone 13 Pro لذت بردم. رنگ های صورتی ، نخی و پنبه ای پر جنب و جوش به نظر می رسید و مژه های فردی او روشن بود. بلندگوهای استریو همچنین در ارائه صدای واضح با صدای باس مناسب ، کار قابل قبولی انجام دادند. سایر موارد مانند صداها و موسیقی پس زمینه ساز در ویدئوها و بازی ها نیز به وضوح ظاهر شده اند.

 

خرید-آیفون-13

 

دوربین آیفون 13

اپل می گوید دوربین های پشتی آیفون 13 پرو “بزرگترین ارتقا تا کنون” را دریافت کرده اند و از “سخت افزار سطح بعدی که جزئیات بسیار بیشتری را ضبط می کند” یاد می کنند. تنظیمات سه گانه 12 مگاپیکسلی شامل یک سنسور اصلی با دیافراگم بزرگ f/1.5 ، لنز تله 77 میلی متری و یک گزینه فوق عریض با میدان دید 120 درجه است. حالت شب در حال حاضر در هر سه دوربین پشتیبانی می شود ، بنابراین نیازی نیست که در نورهای ضعیف از زاویه دید وسیع عکس بگیرید یا از نزدیک عکس بگیرید. یک ویژگی جدید عکاسی ماکرو نیز به لطف لنز فوق عریض به روز شده ، همراه با نرم افزاری مانند سبک های عکاسی و حالت سینمایی وجود دارد.

این دو حالت در آیفون 13 و 13 مینی نیز ارائه می شود ، و برای جزئیات بیشتر می توانید بررسی من را در مورد آن گوشی ها بخوانید. به طور خلاصه ، سبک های عکاسی به شما امکان می دهد به راحتی سفارشی سازی کرده و نوع پیش فرض را برای سطوح کنتراست و دمای رنگ تصاویر خود تنظیم کنید. در همین حال ، حالت سینمایی در شناسایی چهره ها و افراد در یک صحنه و محو کردن همه چیز در اطراف یک سوژه خوب است ، اما وقتی سعی کردم نقطه کانونی را تغییر دهم ، مشکل داشت. این سیستم همچنین در ترسیم افراد کمی مبهم است و قسمت های سرگردان بدن مانند شست و گوش می تواند در تار شدن مصنوعی خورده شود. من متوجه شدم که تنظیم شدت از طریق تنظیم f-stop به جلوگیری از این مشکل کمک می کند ، اما این جابجایی در فیلم نهایی کمتر شبیه DSLR بود.

یکی از ویژگی هایی که جوانب مثبت نسبت به 13 معمولی دارند عکاسی ماکرو است. با این نسل ، می توانید تا دو سانتی متر از سوژه خود فاصله بگیرید و تمرکز خود را از دست ندهید. متأسفانه ، اپل راهی برای فعال کردن دستی حالت ماکرو ارائه نمی دهد. هنگامی که همه چیز را در چهره خود می بینید ، سیستم به طور خودکار به دوربین نزدیک تغییر می کند.

آیفون 13 پرو عموماً در تشخیص زمانی که سعی می کردم یک عکس تنگاتنگ بگیرم ، دقیق بود ، اما بین نمای ماکرو و منظم مرتباً به جلو و عقب تغییر می کرد. گاهی اوقات به طور مداوم روی گلهای پشت جوانه هایی که سعی می کردم شلیک کنم تمرکز می کرد و تمرکز می کرد. مورد دوم قابل فهم تر است. هر لرزش کوچک دست وقتی بزرگ می شود که دوربین آنقدر بزرگنمایی شود که چسباندن به سوژه را سخت می کند. ناگفته نماند در حال حرکت ، مانند برگ در باد. اما این دلیل بیشتری برای دادن کنترل دستی به کاربران است.

اپل گفته است که به زودی یک به روزرسانی نرم افزاری را منتشر می کند که باید مانع از روشن و خاموش شدن دوربین در حالت ماکرو شود ، که البته من هنوز نمی توانم آن را تأیید کنم.

هنگامی که مطابق انتظار کار می کرد ، حالت کلان نتایج شگفت انگیزی عالی را به همراه داشت. عکسهای من از یک غنچه گل بسته و سیستم ورید روی سطح برگ بسیار دقیق بود و موهای جداگانه ای را در ساقه و گلبرگها نشان می داد. نمای نزدیک یک ماهی سرخ شده به وضوح باعث خروج روغن از خمیر شده است.

 

نکات مهم در عکس برداری با آیفون 13

 

شما باید اطمینان حاصل کنید که نور کافی به سوژه شما بتابد ، زیرا عکسهای من از یک زنبور عسل درون یک گل تیره و براق بود. اما این اساساً عکاسی 101 است ؛ این یک مسئله خاص برای حالت کلان نیست.

به طور کلی ، iPhone 13 Pro عکس های واضح و رنگارنگی با عکس های نمونه من از Pixel 5 و Galaxy S21 Ultra گرفته است. درمان پیش فرض اپل تصاویری معمولاً روشن تر و گاهی اشباع تر ارائه می دهد ، اما با استفاده از سبک های عکاسی می توانید ظاهر مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به آن پایبند باشید. من طرفدار جلوه های HDR تهاجمی آیفون در مقایسه با چشم اندازهای خنثی تر پیکسل ها نیستم ، اما صادقانه می گویم ما در نقطه ای هستیم که سامسونگ ، گوگل و اپل از نظر کیفیت کاملاً برابر هستند.

سنسورهای ارتقا یافته آیفون 13 پرو نیز واقعاً عملکرد نور کم را بهبود بخشید. من عکس هایی از ماه که در وسط آسمان خراش های منهتن از میان ابرها می نگریست با S21 Ultra ، Pixel 5 و iPhone 13 Pro گرفته شد و همه آنها تمیز و تیز بودند. آنها از نظر دمای رنگ کمی متفاوت هستند ، اما بدون مقایسه مستقیم قابل توجه نیست. اگرچه گوگل همچنان مزیت خود را با Night Sight حفظ می کند. این عکس ها را به طور قابل توجهی تمیزتر ، روشن تر و غنی تر می کند.

 

در مورد دوربین جلوی 13 Pro ، تقریباً مشابه دوربین iPhone 13 است و این چیز بدی نیست. همچنان از طریق سنسور 12 مگاپیکسلی True Depth حالت سینمایی و سبک های عکاسی را دریافت خواهید کرد و اگرچه عکس های سلفی در نور کم کمی نرم هستند ، اما در غیر این صورت وضوح بیشتری دارند.

از آنجا که این گوشی ها از سری Pro هستند ، اپل علاوه بر فرمت ProRAW خود از فیلم های ProRes برای عکس ها پشتیبانی می کند … یا حداقل در نهایت این کار را انجام می دهد. ProRes تا زمان بروزرسانی آینده iOS 15 در تاریخ نامشخصی در دسترس نخواهد بود ، اما قول می دهد رنگ ها را با کیفیت بالا حفظ کند. و به لطف شتاب سخت افزاری A15 به علاوه رمزگذار و رمزگشای ویدئو ، می توانید در فرمت تا رزولوشن 4K (1080p برای مدل اصلی 128 گیگابایت) و 30 فریم در ثانیه ضبط کنید.

 

آیفون-13-پرو

 

iOS 15

صحبت از این است که سری آیفون 13 iOS 15 را در جعبه اجرا می کند و من هنگام آزمایش نسخه بتا ، اکثر ویژگی های جدید را آزمایش کردم. به عنوان مثال ، حالت های تمرکز به شما امکان می دهد صفحات اصلی سفارشی و نمایه های اعلان را بر اساس موقعیت مکانی یا زمان روز تنظیم کنید. این یکی از ویژگی های جدید مورد علاقه من در هر پلتفرم تلفن هوشمند در سال های اخیر است زیرا به افراد بدون دستگاه کار جداگانه اجازه می دهد هر زمان که بخواهند از کار خاموش شوند.

 

از آنجا که اکثر ویژگی های جدید iOS 15 به iPhone های قدیمی تر وارد می شوند ، بعید به نظر می رسد که آنها تصمیم شما را در مورد ارتقاء تحت تاثیر قرار دهند. ما یک بررسی عمیق تر از iOS 15 خواهیم داشت ، اما کافی است بگویم که من از سطح کنترلی که ارائه می دهد قدردانی می کنم. من به خصوص منتظر آزمایش SharePlay هستم ، که هنوز راه اندازی نشده است ، اما به شما امکان می دهد برنامه ها را با FaceTime با دوستان خود تماشا کنید یا صفحه تلفن خود را برای دوستان خود پخش کنید.

 

عملکرد و عمر باتری آیفون 13

تفاوت اصلی پردازنده های آیفون 13 و آیفون 13 پرو این است که در پردازنده گرافیکی 5 هسته ای قوی تر استفاده می شود. این بدان معناست که کارهای سنگین گرافیکی مانند بازی یا ویرایش ویدیو باید سریعتر اجرا شوند. من یک تریلر در iMovie تهیه کردم و در حالی که مجبور بودم 51 ثانیه منتظر بمانم تا صادرات آن در iPhone 13 به پایان برسد ، در Pro فقط 15 ثانیه طول کشید.

تراشه A15 Bionic آیفون 13 پرو به طور مشابه در کارهای کم فشرده قوی است. من دورهای Catan را بازی کردم ، فیلمهای مختلف YouTube را تماشا کردم ، با دوستانم چت کردم ، موسیقی پخش کردم و عکسها را پشت سر هم گرفتم – همه بدون هیچ تاخیری. و من می دانم که من قبلاً این را زیاد گفته ام ، اما باید دوباره تاکید کنم که صفحه نمایش سریعتر اینجا باعث می شود اکثر کارها پاسخگوتر باشند.

در حدود یک هفته ای که آیفون 13 پرو را داشتم ، فقط دوبار آن را شارژ کردم. مسلماً بیشتر روزهای اول را صرف تمرکز بر روی iPhone 13 و 13 mini می کردم و عمدتا هنگام انجام تست های فشرده دوربین از Pro استفاده می کردم. اما وقتی به دستگاه های باکیفیت تر روی آوردم ، iPhone 13 Pro تقریباً دو روز کامل دوام آورد و نیاز به شارژ داشت. هنگامی که من بازی می کردم و فیلم ها را صادر می کردم ، سطح باتری سریعتر کاهش می یافت ، اما نه آنقدر که مجبور بودم نگران تمام شدن آب خود باشم.

با توجه به نرخ تازه سازی بالاتر ، این زمان اجرا چشمگیر است. من هنوز آزمایشات باتری را در خط آیفون 13 انجام می دهم و به محض انجام این کار ، این بررسی را با نتایج تجربی بیشتری به روز می کنم. اما در حال حاضر ، روشن است که با وجود نمایشگرهای ProMotion ، iPhone 13 Pro و Pro Max می توانند بیشتر از یک روز دوام بیاورند.

 

 

بسته شدن آیفون 13

آیفون 13 پرو و پرو مکس با صفحه نمایش سریعتر ، عملکرد فوق العاده و باتری های طولانی مدت ، گوشی های فوق العاده ای هستند. اگر از دستگاهی قدیمی تر از 12 Pro استفاده می کنید ، باید ارتقاء را فقط برای نمایشگرهای جدید ProMotion در نظر بگیرید. اگرچه دوربین ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند ، اما مطمئن نیستم که بزرگترین قرعه کشی باشند. حقیقتاً تشخیص تفاوت کیفیت بین عکس های گرفته شده توسط پرچمداران اخیر اپل دشوار است.

داشتن ویژگی هایی مانند حالت سینمایی ، سبک های عکاسی و دوربین های ماکرو خوب است ، اما نمی تواند تجربه iPhone 13 Pro شما را مشخص کند. و با وجود اینکه اپل با معرفی صفحه های 120 هرتز به گوشی های خود در حال پیشرفت در سطح پرچمداران اندروید بود ، اکنون چیزهای کمتری از سامسونگ و گوگل وجود دارد که آیفون ها ارائه نمی دهند. اما اساساً برای هرکسی که از iOS استفاده می کند ، iPhone 13 Pro (و Pro Max ، اگر وزن آن اهمیتی ندارد) یک ارتقاء شایسته است.

 

 

 

مشخصات کلیدی (آیفون 13 پرو)

پردازنده: A15 Bionic با CPU 6 هسته ای و GPU 5 هسته ای

فضای ذخیره سازی: 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت ذخیره سازی

پشتیبانی از کارت MicroSD: ندارد

صفحه نمایش: 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با ProMotion تا 120 هرتز

وضوح صفحه نمایش: 2،532 x 1،170 (460 ppi)

دوربین های سه گانه عقب: دوربین 12 مگاپیکسل f/1.5 با زاویه دید گسترده با OIS تغییر سنسور ؛ دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل f/1.8 (120 درجه FOV) ؛ دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/2.8 77 میلی متری

دوربین جلو: دوربین 12 مگاپیکسل f/2.2 TrueDepth

سیستم عامل: iOS 15

باتری: “حداکثر 22 ساعت پخش فیلم”

شارژ: پورت Lightning با شارژ سریع سیمی 20 وات (حداکثر 50 درصد در 30 دقیقه) ؛ پشتیبانی از شارژ بی سیم MagSafe تا 15 وات ؛ شارژ بی سیم Qi تا 7.5 وات

ابعاد: 5.78 2. 2.82 0. 0.30 اینچ ؛ 146.7 71 71.5 7. 7.65 میلی متر

وزن: 7.19 اونس ؛ 204 گرم

حسگر اثر انگشت: ندارد

ضد آب: IP68

NFC: بله

جک هدفون: ندارد

 

 

 

 

مشخصات کلیدی (iPhone 13 Pro Max)

پردازنده: A15 Bionic با CPU 6 هسته ای و GPU 5 هسته ای

فضای ذخیره سازی: 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت ذخیره سازی

پشتیبانی از کارت MicroSD: ندارد

صفحه نمایش: 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با ProMotion تا 120 هرتز

وضوح صفحه نمایش: 2،778 x 1،284 (458 ppi)

دوربین های سه گانه عقب: دوربین 12 مگاپیکسل f/1.5 با زاویه دید گسترده با OIS تغییر سنسور ؛ دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل f/1.8 (120 درجه FOV) ؛ دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/2.8 77 میلی متری

دوربین جلو: دوربین 12 مگاپیکسل f/2.2 TrueDepth

سیستم عامل: iOS 15

باتری: “حداکثر 28 ساعت پخش فیلم”

شارژ: پورت Lightning با شارژ سریع سیمی 20 وات (حداکثر 50 درصد در 30 دقیقه) ؛ پشتیبانی از شارژ بی سیم MagSafe تا 15 وات ؛ شارژ بی سیم Qi تا 7.5 وات

ابعاد: 6.33 3. 3.07 0. 0.30 اینچ ؛ 160.8 x 78.1 x 7.65 میلی متر

وزن: 8.46 اونس ؛ 240 گرم

حسگر اثر انگشت: ندارد

ضد آب: IP68

NFC: بله

جک هدفون: ندارد

 

طنزی راجع به خواندن مدل های آیفون :

ما آخر نفهمیدیم چرا شما آیفون های 6 تا 10 رو لاتین میخونید اما آیفون 11 به بعد رو به فارسی میگید

6 (آِیفون سیکس – six )

7 ( آِیفون سون – seven )

8 ( آیفون ایت – eight )

10 ( آیفون تن – ten )

11 ( آیفون یازده !! )

12 ( آیفون دوازده !! )

13 ( آیفون سیزده !! )

اگر شما فهمیدید دلیلش رو برای ما ایمیل کنید حتما در قالب یک مقاله و در بررسی های بعدی اعلام میکنیم !!

 

 

خرید آیفون 13

ضمنا در حال حاضر آیفون 13 در بازار ایران برای فروش عمومی موجود نشده به محض گرفتن موجودی قیمت و لینک خریدش در این زیر قرار میگیرد فکر میکنیم حدود اواسط مهرماه این کالا موجود شود.

پیش بینی ما از قیمت این گوشی امروز 5 مهرماه 1400 به شرح زیر است :

 

قیمت-آیفون-13

New title

New title

قبلی
خرید بهترین دمنوش های گیاهی خوش طعم و آرامش بخش + 100 طعم مختلف
بعد
راهنمای خرید خاک گلدان مرغوب ، ارگانیک و بهداشتی (برای کاشت گیاه ، میوه ، سبزی و گل)

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید