نکات مهم در خرید اسباب بازی کودک

نکات مهم و کلیدی در خرید اسباب بازی کودک + لیست محصولات پیشنهادی

بازی کردن لازمه رشد کودکان است و اسباب بازی‌ها نقش مهمی در شناخت محیط پیرامون، رشد و تکامل کودکان دارند. اما چه اسباب بازی‌هایی با توجه به سن کودکان برای آن‌ها مناسب است؟ انتخاب اسباب بازی کودک مخصوصا کودکان زیر سه سال که مهمترین عامل در بازی کردن آن‌ها است به عهده والدین است و باید به آن توجه خاصی داشته باشند. در این مقاله با نکاتی آشنا می‌شویم که به والدین در انتخاب و خرید اسباب بازی مناسب برای کودک خود کمک می‌کند.

چه نکاتی را باید برای انتخاب اسباب بازی کودک در نظر گرفت؟

تناسب اسباب بازی با سن کودک

یکی از مسائلی که در خرید و انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودک مهم است، تناسب سن کودک با اسباب بازی است. پس در هنگام خرید به سن درج شده روی اسباب بازی دقت کنید. معمولاً هرچه سن درج شده روی اسباب بازی بالاتر باشد به همان نسبت بازی با آن سخت‌تر است. همچنین اگر برای کودک خود اسباب بازی مناسب سن کمتر از او خریداری کنید باعث می‌شود قوه تخیل و تفکر ذهن کودک شما به قدر کافی رشد پیدا نکند و محدود شود.

برخی دیگر از اسباب بازی‌های کودکان فقط در سنین خاص قابل استفاده هستند؛ مدت استفاده از آن‌ها برای کودک محدود است و بعد از مدت کوتاهی کنار گذاشته می‌شوند. اما برخی دیگر از اسباب بازی‌ها هم‌زمان با رشد سنی کودک همچنان برای آن‌ها جذاب و جالب است. مانند، قطارها، ماشین‌های کنترلی، حیوانات پلاستیکی و …

اسباب بازی‌های استاندارد

اسباب بازی‌ کودک باید دارای نشان استاندارد کالا باشد و از سوی وزارت بهداشت تایید شده باشد. این بدان معناست که نکات ایمنی در آن اسباب بازی رعایت شده و خطری برای کودک شما نخواهد داشت. همچنین باید این را در نظر داشته باشیم کالاهایی که فاقد استاندارد هستند در صورتی که شکسته شوند یا آسیب ببنند بسیار خطرناک‌تر از کالاهای استاندارد هستند و صدمات جدی‌تری را به کودک وارد می‌کنند.

علامت هشدار کالا

بر روی برخی از اسباب بازی‌ها علامت هشدار درج شده که نشان‌دهنده برخی خطرات احتمالی در مصرف آن‌هاست که در رابطه با اسباب بازی‌های برقی و یا نوک تیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابل شستشو بودن

معمولاً کودکان به دلیل کنجکاوی دوست دارند که اسباب بازی‌های خود را مزه کنند و آن‌ها را به دهان خود فرو برند، به همین علت برای رعایت بهداشت و سلامتی کودک خود تا حد امکان اسباب بازی‌های قابل شستشو تهیه نمایید و از سلامت کودک خود محافظت کنید.

اسباب بازی‌‍‌های پیچ‌دار

پیچ‌ها یا میخ‌ها که در برخی از اسباب بازی‌ها به کار می‌رود به دلیل نوک تیز بودن ممکن است هنگام بازی به کودک شما آسیب بزند و بدن او را خراش دهند. در صورتی که اسباب بازی دارای میخ یا اجسام نوک تیز برای کودک خود تهیه کردید، سعی کنید با ضربه زدن به وسیله چکش به میخ یا دیگر اجسام نوک تیز، تیزی نوک یا انتهای آن را صاف کنید.

 

تناسب وزن اسباب بازی با سن و قدرت بدنی کودک

وزن اسباب بازی باید به گونه‌ای باشد که کودک به راحتی بتواند آن را جابه‌جا یا با خود حمل کند. کودکان معمولا از اسباب بازی‌های سنگین وزن زودتر خسته می‌شوند.

تناسب اندازه اسباب بازی

از آنجایی که کودکان اغلب اسباب بازی‌ خود را دهانشان می‌کنند، باید دقت داشته باشیم هنگام خرید اندازه آن کوچکتر از دهان کودک نباشد، امکان دارد که کودک اسباب بازی‌های ریز را در دهان خود فرو ببرد، اسباب بازی در گلو کودک گیر کند و منجر به خفگی او شود.

جنس رویه و رنگ اسباب بازی

تقریبا همه ما این تجربه را داشته‌ایم که اسباب بازی‌ای که خریداری کرده‌ایم بعد از مدتی رنگ بدنه یا پوشش رویی آن رنگ پس می‌دهد یا رنگ آن خرد و از بدنه به راحتی جدا می‌شود. این مواد برای کودک شما خطرناک هستند. مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ روی بدنه اسباب بازی در صورتی‌که که کودک شما آن را ببلعد، می‌تواند منجر به بیماری و مسمومیت کودک شود.

 

اسباب بازی‌های چینی و شیشه‌ای

اسباب بازی کودک نباید شیشه‌ای یا شکننده باشد. بارها دیده‌ایم که اسباب بازی از دست کودک به زمین می‌افتد یا هنگام بازی آن‌ را به وسایل دیگر می‌کوبند، اگر جنس اسباب بازی کودک شکننده باشد ممکن است به کودک شما آسیب برساند.

عروسک‌هایی با الیاف و موی مصنوعی

عروسک‌هایی که موهای نایلونی دارند و در کل هر نوع حیوانات پشمالویی که پشم آن‌ها از الیاف مصنوعی است علاوه‌بر اینکه اغلب حساسیت‌زا هستند، به آسانی مشتعل می‌شوند.

اسباب بازی‌های چوبی

در اسباب بازی‌های چوبی سطح اسباب بازی کودک باید کاملا صاف باشد تا تراشه چوب به دست کودک آسیب نزند.

بررسی اسباب بازی کودکان

نیاز است که اسباب بازی کودکان هر چند وقت یک بار بررسی شوند؛ زیرا ممکن است اسباب بازی شکسته شده باشد یا پاره و زخمی شده باشد. در صورتیکه این اتفاق رخ دهد ترجیحاً هرچه سریعتر اسباب بازی را از کودک دور کنید. اگر به هر دلیلی تصمیم به تعمیر آن گرفته‌اید، از سلامت کامل اسباب بازی بعد از تعمیر آن مطمئن شوید. بعضی از وسایل چوبی که تراشه دار شده ، یا قطعاتی که ترک برداشته و یا سرچکشی که لق شده و … ممکن است به کودک آسیب وارد کند.

 

در آخر باید بگوییم در طی سنین کودکی که کودکان به طور مداوم در حال کاوش و کشف دنیای پیرامون خود هستند استفاده از اسباب بازی کودک مناسب امر مهمی در کمک به یادگیری آن‌هاست، بنابراین ضروری است که والدین در هنگام بازی کودکان، اسباب بازی های آن ها را مورد بررسی قرار دهند و باید در نظر داشته باشیم که اسباب بازی مناسب کودک را انتخاب کنیم تا هم در این مسیر یادگیری و رشد برای آن‌ها مفید واقع شود و هم از خطرات و آسیب‌های احتمالی از آن‌ها محافظت کنیم.

 

New title

کوله پشتی کودک طرح دختر بچه کد 127

جهت استعلام قیمت و موجودی رو لینک زیر کلیک نمایید

چادر کودک مدل Hello Kitty

جهت استعلام قیمت و موجودی رو لینک زیر کلیک نمایید

توالت فرنگی کودک مدل رویال

جهت استعلام قیمت و موجودی رو لینک زیر کلیک نمایید

ساک لوازم کودک و نوزاد مدل Flower

جهت استعلام قیمت و موجودی رو لینک زیر کلیک نمایید

New title

قبلی
45 مدل جدیدترین کالای خواب عروس با رنگبندی متنوع + خرید اینترنتی
بعد
بهترین روش های مراقبت از گوشی و جلوگیری از آسیب موبایل

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید