خرید 98 مدل لامپ برای خانه و محل کار در انواع مدل ها (کم مصرف و با عمر بالا) با قیمت کارخانه

همه ما می دانیم که یکی از بزرگترین هزینه ها در بودجه هر خانواده، هزینه برق است. برای صرفه جویی در هزینه قبض برق خود، باید لامپی بخرید که برق کمتری مصرف کند. هنگام خرید لامپ برای خانه خود، مهم است که لامپ هایی را انتخاب کنید که انرژی کمتری مصرف می کنند. با این کار می توانید قبض های ماهانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

لامپ‌ها، روشنایی و نور نقش اساسی در زیبایی فضایی که در آن زندگی می‌کنیم بازی می‌کنند. کافی است که طراحی نور خانه یا محل کار شما برای ایجاد احساس خستگی خوب نباشد، کارایی شما کاهش یابد و حتی افسردگی مانند ایالات را تجربه کنید. عکس این مورد نیز صادق است. نور مناسب خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و سطح انرژی شما را بالا می برد. در عین حال وجود نور مناسب با طراحی زیبا یک فضای کاملا ساده را به محیطی مجلل و شیک تبدیل می کند. ممکن است با خود بگویید که روشنایی هزینه برق را افزایش می دهد. این فرضیه تا چند سال پیش و قبل از تولید لامپ های کم مصرف، لامپ های LED و ده ها مدل لامپ دیگر درست بود. با این حال، این روزها، رقابت بین تولیدکنندگان لامپ برای ایجاد روشنایی بیشتر با هزینه کمتر بسیار افزایش یافته است که در نهایت به نفع مشتری تمام شده است. کافی است انواع لامپ ها را بشناسید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید. سایت ما با ارائه طیف گسترده ای از لامپ ها به شما کمک می کند تا به راحتی خرید کنید.

 

 

انواع لامپ کم مصرف از نظر مدل و ظاهر

 

به طور کلی چند نوع لامپ در بازار وجود دارد. برخی از آنها این روزها با ورود انواع جدیدتر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به طور خلاصه با انواع لامپ ها آشنا می شویم.

 

انواع لامپ لامپ کم مصرف: لامپ کم مصرف یا لامپ فلورسنت می تواند 70 تا 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند و جایگزینی ایده آل برای لامپ های رشته ای سنتی است. یکی از ویژگی های کلیدی این لامپ ها استفاده از بخار جیوه در هنگام ساخت است. بنابراین در صورت شکستن لامپ کم مصرف باید سریعا آن را از خانه خارج کرد.

 

لامپ های تخلیه با شدت بالا نوعی لامپ روشنایی هستند که به دلیل سیستم خاص خود بیشتر برای مصارف شهری مورد استفاده قرار می گیرند. اصل اساسی در ساخت این نوع لامپ ها عمر طولانی و کم مصرف است.

 

مکانیسم کار لامپ به این صورت است که در یک ظرف شیشه ای با دو الکترود قرار دارد که توسط یک گاز از هم فاصله دارند. هنگامی که الکتریسیته از میان گاز عبور می کند، یک واکنش یونیزاسیون ایجاد می کند که نور تولید می کند.

 

لامپ های تخلیه با شدت بالا (HID) شامل بخار جیوه، متال هالید، نئون و چراغ های سدیم می باشد. این لامپ ها بیشتر در روشنایی شهری یافت می شوند.

 

لامپ رشته ای کم مصرف چیست ؟

 

لامپ رشته ای نوعی از زیر مجموعه لامپ های LED است. با این حال، از نظر شدت نور مانند یک لامپ رشته ای پر مصرف عمل می کند. از جمله تفاوت های خوب این چراغ با چراغ های ال ای دی معمولی گرم شدن بسیار کمتر آنهاست. این لامپ را می توان در لوستر چند شاخه استفاده کرد.

لامپ های رشته ای یکی از رایج ترین اشکال روشنایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها همچنین بسیار ارزان هستند، بنابراین اغلب در خانه ها و مشاغل به طور یکسان استفاده می شوند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف از جمله لامپ، لوله و کره وجود دارند.

 

سیستم کار چراغ های الکتریکی به این صورت است که وقتی برق از سیم های تنگستن قرار گرفته در داخل لامپ عبور می کند، نور و گرما تولید می شود. این رشته های سیمی که در فضای خلاء لامپ قرار دارند باعث ایجاد گرما و گرما می شوند که از کل انرژی مصرف شده در لامپ تنها 10 تا 20 درصد آن به نور تبدیل می شود و بقیه انرژی به صورت گرما از بین می رود.

 

اشکال عمده لامپ های فلورسنت این است که نصب و نگهداری آنها گران است. لامپ های فلورسنت نیز حاوی جیوه هستند که سمی است. همچنین در صورت شکستگی ممکن است تعویض آنها دشوار باشد. با این حال، آنها بیشتر از لامپ های رشته ای دوام می آورند، اغلب 20 برابر بیشتر. لامپ‌های فلورسنت نیز نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، خروجی نور بیشتری در هر وات ارائه می‌دهند.

لامپ هالوژن کم مصرف چیست ؟

 

لامپ هالوژن نسخه اصلاح شده و به روز شده لامپ رشته ای است. از گازهای فشرده تشکیل شده و حاوی عناصری مانند ید و برم است.

لامپ های هالوژن نوعی لامپ رشته ای هستند که در مصارف روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها از یک پاکت شیشه ای حاوی یک گاز هالوژن (معمولا ید یا برم) و یک رشته تنگستن تشکیل شده اند. این لامپ ها نور سفید را از طریق فلورسانس گاز هالید تولید می کنند.

 

لامپ های هالوژن نسبت به لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) و لامپ های رشته ای سنتی کارایی کمتری دارند، اما به ازای هر وات برق مصرفی، نور بیشتری تولید می کنند. آنها همچنین بیشتر از CFLها و لامپ های رشته ای سنتی عمر می کنند. با این حال، لامپ‌های هالوژن را فقط در فروشگاه‌های تخصصی می‌توان یافت، بنابراین چندان رایج نیستند.

 

لامپ مهتابی کم مصرف چیست؟

 

لامپ های مهتابی نوعی لامپ تخلیه گاز کم فشار هستند که در آن بخار جیوه موجود در یک گاز بی اثر مانند آرگون یا نئون با یک محرک الکتریکی واکنش می دهد و نور فرابنفش حاصل از این واکنش به وسیله فسفر به نور سفید تبدیل می شود. پوشش. این لامپ ها نسبت به لامپ های رشته ای معمولی برق کمتری مصرف می کنند و عمر طولانی تری دارند. آنها همچنین گرمای کمتری تولید می کنند، بنابراین می توان از آنها در مکان هایی استفاده کرد که گرما ممکن است به سایر تجهیزات روشنایی آسیب برساند.

 

این دسته از لامپ ها عملکردی مشابه لامپ های فلورسنت دارند. آنها به طور گسترده در صنعت روشنایی خانگی و تجاری استفاده می شوند. برخلاف لامپ‌های رشته‌ای سنتی، این لامپ‌ها به قدرت زیادی نیاز ندارند و عمر طولانی‌تری دارند.

 

دلیل اینکه مردم تا این حد عاشق خواندن کتاب هستند این است که می توانند چیزهای جدیدی یاد بگیرند و دانش خود را گسترش دهند. کتاب‌ها همچنین به آن‌ها کمک می‌کنند تا بفهمند جهان چگونه کار می‌کند و در اطرافشان چه اتفاقی می‌افتد. آنها همچنین به خوانندگان اجازه می دهند در زمان سفر کنند و تاریخ را از طریق صفحات کتاب تجربه کنند.

 

اما معایب این نوع لامپ ها مصرف کم آنهاست. یعنی یک لامپ LED به طور متوسط تنها به 1/10 برق یک لامپ رشته ای سنتی نیاز دارد. یکی دیگر از معایب این لامپ ها کاهش طول عمر آنها با خاموش شدن و روشن شدن مجدد آنها در هر بار است.

 

اما جدای از این مشکلات، بدترین نکته ای که می توان در مورد لامپ های کم مصرف مطرح کرد، خطرات سلامتی آنهاست. تشعشعات ناشی از آنها چندین برابر حد مجاز است که به مرور زمان باعث ایجاد انواع ناهنجاری های پوستی از جمله سرطان پوست می شود. برعکس، جیوه به کار رفته در این لامپ ها بسیار سمی است و در صورت تماس با زخم های بدن، نوعی سم ایجاد می کند.

لامپ ال ای دی چیست ؟

یکی از انواع لامپ های بسیار کم مصرف، اقتصادی و بادوام، لامپ ال ای دی است. این لامپ ها می توانند مناطق وسیعی را با مصرف برق کمتر روشن کنند. به عنوان مثال، یک منطقه 100 متری را می توان با دو لامپ 150 وات روشن کرد. این لامپ ها نور مادون قرمز یا فرابنفش ساطع نمی کنند. طول عمر آنها حدود 25000 ساعت تخمین زده می شود.

 

لامپ های ال ای دی یکی از کارآمدترین راه ها برای تامین روشنایی هستند. آنها حدود 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای سنتی مصرف می کنند. علاوه بر این، آنها 10 برابر بیشتر از لامپ های معمولی عمر می کنند. و از آنجایی که آنها بسیار جمع و جور هستند، می توانند در هر نوع وسیله ای قرار بگیرند.

 

نوردهی لامپ های ال ای دی بیشتر از لامپ های رشته ای است و مصرف برق بسیار کمتری نسبت به آنها دارند. لامپ های LED به سه دسته تقسیم می شوند. DIP، SMD و COB. لامپ های دیپ بیشتر در تابلوهای تبلیغاتی و علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شوند.

طول عمر یک لامپ ال ای دی حدود 50000 ساعت است و برخلاف لامپ های فلورسنت فشرده، نیازی به روشن و خاموش شدن مکرر ندارند. آنها همچنین با روشن و خاموش کردن لامپ های شما طول عمر آنها را کوتاه نمی کنند. یک لامپ LED بلافاصله پس از روشن شدن به روشنایی کامل خود می رسد.

 

تنها نکته منفی در مورد لامپ های ال ای دی هزینه اولیه تهیه آن ها است که نسبت به لامپ های رشته ای سنتی بیشتر است، اما عملکرد بهتر و طول عمر بیشتری نیز دارند. نکته منفی دیگر در مورد لامپ های LED اما کاهش طول عمر آنها است که نسبت به لامپ های رشته ای سنتی کمتر است به طوری که کمتر از 20 درصد در طول عمر آنها از بین می رود.

 

لامپ SMD چیست ؟

 

شکل پیشرفته تری از لامپ های LED است که در روشنایی محیط استفاده می شود. لامپ SMD سایز کوچکتری دارد، بسیار نازک است و برای صرفه جویی در فضایی که قصد نورپردازی آن را دارید بسیار مفید است.

 

لامپ FPL چیست ؟

این لامپ یکی از لامپ های دوستدار محیط زیست است. این 35٪ کارآمدتر از بسیاری از لامپ ها است. این لامپ بلافاصله روشن می شود. حداقل عمر لامپ 8000 ساعت است.
لامپ سوزنی: از نام آن مشخص است که ابعاد بسیار کوچکی دارد. با این حال، حدود 1 ساعت طول می کشد و نور طبیعی دارد.

 

لامپ گازی چیست ؟

سطح نوردهی و عمر بسیار بالایی دارد. لامپ UV: این لامپ به دلیل اشعه ماوراء بنفش بیشتر در تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لامپ هوشمند چیست ؟

این چراغ ها نسبت به سایر انواع روشنایی خانگی هزینه بیشتری دارند، اما گزینه های بیشتری را ارائه می دهند. معمولاً می توانند تغییر رنگ دهند و اگر ضربه نخورند عمر بسیار طولانی دارند.

 

چه نوع لامپی را انتخاب کنم؟

خب، بدیهی است که شما 5 گزینه در دست دارید. لامپ های فلورسنت، لامپ های کم مصرف، لامپ های هالوژن، لامپ های LED و لامپ های رشته ای. ما قبلاً در مورد مزایا و معایب هر نوع نورپردازی صحبت کرده ایم، بنابراین بیایید به کار خود بپردازیم. اول از همه، لامپ های فلورسنت عالی هستند، زیرا ارزان هستند، نصب آن ها آسان است و از هر نوع نورپردازی دیگری دوام بیشتری دارند. آنها همچنین نسبت به هر نوع لامپ دیگری برق کمتری مصرف می کنند. با این حال، چراغ های فلورسنت چندان کارآمد نیستند و اگر برای مدت طولانی در نزدیکی آنها کار کنید، می توانند باعث سردرد شوند. لامپ های کم مصرف گزینه دیگری هستند. این لامپ ها در هزینه و انرژی صرفه جویی می کنند و بسیار کارآمدتر از لامپ های رشته ای هستند. لامپ های هالوژن نیز یک انتخاب عالی هستند. آنها نور روشنی را ارائه می دهند و بسیار کم مصرف هستند. اما آنها گرمای زیادی تولید می کنند، بنابراین بهتر است در مناطقی که مردم زمان زیادی را در آن سپری می کنند استفاده شوند. در نهایت، لامپ های LED جدیدترین روند در روشنایی هستند. آنها فوق العاده کم مصرف هستند و بیشتر از هر نوع لامپ دوام می آورند. آنها همچنین سازگار با محیط زیست هستند، بنابراین لازم نیست نگران مسمومیت با جیوه باشید.

 

لامپ های فلورسنت و کم مصرف تنوع رنگی کمی دارند و علیرغم کم مصرف بودن اثرات مضری بر محیط زیست و مضرات بدن دارند مانند لامپ های هالوژن با وجود کم مصرف بودن و ماندگاری بالا فاقد خروجی نور زیادی دارد و نمی توان از آن به عنوان وسیله اصلی روشنایی استفاده کرد. لامپ های فلورسنت با وجود کم مصرف بودن و عمر طولانی انرژی زیادی ندارند و نمی توان از آنها به عنوان وسیله اصلی روشنایی استفاده کرد.

 

هنگام انتخاب وسایل روشنایی، باید نوع نور مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر اتاق شما پنجره های زیادی دارد، می توانید وسایلی را انتخاب کنید که درخشش ملایمی ایجاد کند، در حالی که اگر اتاق شما نور طبیعی زیادی ندارد، ممکن است وسایل روشن تری را انتخاب کنید. همچنین می توانید بر اساس میزان نوری که نیاز دارید، یک دستگاه را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر تا دیروقت شب کار می کنید، ممکن است یک وسیله روشن بخواهید تا بتوانید به راحتی ببینید چه کاری انجام می دهید.

 

کاربردهای مختلف لامپ ها علاوه بر مواردی که قبلا معرفی شد، انواع دیگری نیز وجود دارد که بسته به عوامل زیر می توان از آنها استفاده کرد: برای استفاده در منزل: لامپ های مهتابی، لامپ های زیر میزی یا مخفی، چراغ های دیواری، چراغ های کنار تخت و لامپ های لوستر بیشتر در منازل استفاده می شود. چراغ‌های تزیینی: در زمان‌های قدیم از چراغ‌های رشته‌ای یا چراغ‌های رشته‌ای برای جشن‌ها استفاده می‌شد. اما این روزها برای نورپردازی منزل، رقص نور در اتاق خواب و دکوراسیون نیز استفاده می شود. رشته LED گزینه دیگری است که در همین دسته قرار می گیرد. لامپ ادیسون یکی از دیگر گزینه های تزئینی محبوب است که به کلاسیک شدن فضای خانه شما کمک می کند.

New title

New title

قبلی
خرید 98 مدل انگشتر نقره زنانه فوق العاده قشنگ برای هدیه به آنکه دوسش دارید
بعد
راهنمای خرید کارت صدا برای کامپیوتر و ضبط و پخش حرفه ای (با بهترین قیمت در بازار)

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید