راهنمای خرید روغن زیتون درجه یک گیلانی ، ایرانی و خارجی با بهترین کیفیت

یکی از شناخته شده ترین روغن های گیاهی که برای پخت و پز و تهیه بشقاب های سبزی مخلوط استفاده می شود، روغن زیتون است. این روغن خواص جدیدی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. این یک نقطه منحصر به فرد در روتین غذا خوردن مدیترانه و همچنین در آماده بودن غذاهای ایتالیایی است.

در اینجا، انواع روغن زیتون را برای پخت و پز و آماده بودن سالاد بررسی می کنیم و تعداد انواع مختلف این روغن را که در آنجا وجود دارد و به چه دلیلی مناسب هستند، متوجه می شویم.

بهترین روغن زیتون برای پخت و پز و سالاد

انواع مختلفی از این روغن وجود دارد که هر کدام برای یک کار معقول است. به عنوان مثال، با فرض اینکه این روغن را برای کباب کردن استفاده می کنید، باید از نوعی که برای این کار فوق العاده آماده است استفاده کنید. این روغن به چند روش آماده است که هر کدام در زیر نشان داده شده است.

روغن زیتون بکر

این تیپ عالیه پس از جمع آوری محصول اصلی ارگانیک و تنها پس از 24 ساعت، محصول طبیعی فشرده می شود. هیچ ترکیب مصنوعی یا شدتی برای تنظیم این روغن استفاده نمی شود. بنابراین، مواد متعددی در آن، به عنوان مثال، پلی فنول های تقویت کننده سلول، به عنوان مثال، اولئوروپئین، هیدروکسی تیروزول و اولئوکانتال در آن باقی می مانند.

طعم روغن بکر اضافی فلفلی، تند و تند است. طعم شدید نشان دهنده وجود اولئوروپئین و طعم گرم نشان دهنده وجود اولئوکانتال در روغن زیتون است. که در این راستا می توان در حین آمادگی منحصربفرد دید.

به طور کلی، این روغن برای غذاهای سرد استفاده می شد، به عنوان مثال، سالاد و پاستا، که علاوه بر این در نام محصول ذکر شده است. اگرچه اکتشافات مداوم ادعا می کنند که این روغن نسبت به اکثر روغن های گیاهی برای پخت و پز برتری دارد. زیرا گرما را به خوبی تحمل می کند و به دلیل وجود چربی های تک غیراشباع و تقویت کننده های سلولی از اکسید شدن بیشتر متنفر است.

روغن زیتون خام

این نوع روغن زیتون به‌علاوه خام است و با فشار دادن اول زیتون‌ها، بدون استفاده از ترکیبات مصنوعی و شدت آن، به دست می‌آید. تمایز اصلی این است که شکننده تر از آن است.

میزان سوزانندگی اولئیک روغن زیتون بکر حداکثر 2 درصد است که باعث ایجاد کالری و نقطه دود این روغن می شود. به این ترتیب، می‌توان از آن برای برنامه‌ریزی تثبیت کباب با شدت متوسط ​​و علاوه بر آن برای تهیه منابع غذایی سرد آماده استفاده کرد.

روغن زیتون تصفیه شده

این نوع روغن زیتون اثر بعدی پالایش نوع گذشته است، مثلاً بکر. به هر حال، استفاده از عبارت “تصفیه شده” در اینجا به معنای بدتر است. در هنگام تصفیه این روغن، چربی آن تغییر نمی کند، اما خاصیت پیشگیری از سرطان روغن زیتون بکر و اضافی آن از بین می رود.

سطح خورندگی این نوع 0.3٪ است. و به دلیل وجود ترکیبات پلی فنل عمر طولانی تری دارد و هر چند وقت یکبار مقداری ویتامین E به آن اضافه می شود. شناخته شده ترین استفاده از این روغن برای کباب کردن است.

روغن زیتون بدون تقلب (خالص/کلاسیک)

در این روغن دو نوع بکر و تصفیه شده به هم متصل می شوند. میزان خورندگی این روغن تقریباً 1 درصد است. بوی، طعم و خواص تقویت کننده سلولی آن نیز منحصر به فرد است و به میزان استفاده از نوع بکر در آن بستگی دارد.

در این نوع روغن ممکن است مقداری ویتامین E به آن اضافه شود. این نوع روغن برای کباب کردن مناسب است. همچنین می توان از آن برای از بین بردن شوره سر یا اشباع کردن پوست استفاده کرد.

روغن زیتون سبک (Lite/Light)

روغن سبک طعم استثنایی ندارد و بیشتر برای افرادی مناسب است که می توانند بدون طعم زیتون این کار را انجام دهند، اما مصرف آن تحت هر شرایطی حیاتی است. این روغن از ترکیب روغن های تصفیه شده با روغن های گیاهی به دست می آید.

از آنجایی که نقطه دود بالایی دارد، تصمیم مناسبی برای سفر و کباب کردن طیف وسیعی از گوشت است. با استفاده از این نوع روغن می توانید یک گریل بهشتی درست کنید.

روغن زیتون پوکه (Olive-Pomace)

این روغن از تجمع زیتون ها به دست می آید که یکی از آخرین گام ها در چیدمان روغن زیتون است که در انواع مختلف در بالا به دست می آید.

از آنجایی که افراد به دنبال خریدی متوسط ​​هستند، به این نوع روغن بکر می پیوندند تا روی طعم آن کار کنند. از آنجایی که خواص این روغن کاملاً به میزان روغن بکر استفاده شده بستگی دارد، این روغن باید برای برنامه ریزی منابع غذایی آماده در دمای بالا مورد استفاده قرار گیرد.

در نهایت، با فرض اینکه امیدوارید ایده‌آل‌ترین روغن زیتونی را انتخاب کنید که هر کسی می‌تواند امیدوار باشد که آن را پیدا کند، بکر یا بکر اضافی را انتخاب کنید. روغن بدون تقلب انتخاب معقول تری برای کباب کردن عمیق است. برای دوری از روغن سبک و پوکه تجویز می شود. در حال حاضر، بخشی از روغن های زیتون قابل دسترس در بازار را با هزینه های معقول ارائه خواهیم کرد.

New title

New title

قبلی
راهنمای خرید دستگاه پوز سیار (بی سیم) و با سیم برای انواع فروشگاه با ارزانترین قمیت
بعد
راهنمای خرید 98 مدل کیسه زباله خانگی و بیمارستانی با کیفیت بالا و ابعاد مختلف

نظرتان را بنویسید